Du är inte inloggad.
#1 2009-08-22 11:12:20
- marcel38
- New member
- Registrerad: 2009-08-22
Aktiviteten på denna sida, restaurangbesök
Hej
Läste hemlige kocken på min semester och vart såklart upprörd.
Bakar eget bröd sedan dess och läggened tredubbla tiden i affären, så jär p rätt väg.
Tänkte bara på aktiviteten på denna sida, om nu över 100000 läst denna bok borde inte revolutionen slagit ut lite bättre. Det verkar ju knappt vara någon som skriver här, finns en annan adress med ett annat forum?
Sen tänkte jag på en annan grej. Jag älskar mat och restaurangbesök är något jag bara älskar. Hur skall man bära sig åt för att få bra mat på fin restaurang? Jag vill inte besöka det lokala veganstället, jag är köttätare.
Nån som har tips på restauranger som garanterar äkta vara i allt?
#2 2009-08-22 13:24:05
- FriendlyShop
- Member
- Från: Västerfärnebo
- Registrerad: 2008-03-31
- Webbsida
Re: Aktiviteten på denna sida, restaurangbesök
marcel38 skrev:
Tänkte bara på aktiviteten på denna sida, om nu över 100000 läst denna bok borde inte revolutionen slagit ut lite bättre. Det verkar ju knappt vara någon som skriver här, finns en annan adress med ett annat forum?
Tyvärr är det nog så, att av 100 tusen som läst boken, är det kanske en procent som "orkar" ta kampen även "utåt" och vara aktiva i olika sammanhang.
www.alternativ.nu är stort och många aktiva.
Sen är nog de flesta som du, man läser och forskar själv, ensam, och värnar om sin egen familj och kanske vänner...
Ytterst få lämnar sin "roll" i samhället att vara god producent och konsument - i industrins ögon.
Vi valde att importera bra saker och odla egen mat i egen firma, och försöka handla lokalt och ekologiskt, är nu med i styrelsen för www.vfhb.se
Lycka till och god fortsättning på hälsosammare liv - och "Den ende man kan ändra på är sig själv"...
#3 2009-10-18 22:21:24
- Anna Karin
- Member
- Registrerad: 2007-11-20
Re: Aktiviteten på denna sida, restaurangbesök
Aktiviteten på denna sida är låg för att det är en "passiv" sida. Gå istället in på äktavara.org som den nya sajten heter.